"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Sprung

2011. november 24. - korcs75

Érdekes váltó ötlet a SPRUNG. Leegyszerűsítve: a 3 részből álló hátsó fogaskerék részek, tengelytől való távolságát lehet változtatni, mégpedig egy Y "konzolon" eltolva a megfelelő irányba. Minél nagyobb ez a távolság, annál nagyobb hátsó fogaskeréknek felel meg. Persze még csak koncepció, de a felmerülő problémák ellenére is érdekes megoldás.

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr994867322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olí 2011.11.24. 14:02:14

A láncot tán kettétépi a nyitáskor?

Ismeretlen_92050 2011.11.24. 14:17:29

Ahogy olvasgattam, nem egyszerre nyit, hanem a centrifugális erőt használva a nem terhelt rész... azt meg belekapásnál fel tudja venni a feszítő...

tattyomfittye 2011.11.25. 09:40:37

Mivel nem állandó az erőkar, amivel a lánc forgatja (a képen a legnagyobb, 60°-kal arrébb a legkisebb), így elméletben kicsit rángatósnak tűnik.

asdas 2011.11.28. 14:24:34

Tehát ha a fogaskerék tágul, a láncnak is nyúlnia kellene, mert a fogakba van a merev lánc akasztva, vagy netán mindig a szabad lánckerék rész tolódhat ki tengely irányából? :D Inkább ráhagynám.

asdas 2011.11.28. 14:24:34

Tehát ha a fogaskerék tágul, a láncnak is nyúlnia kellene, mert a fogakba van a merev lánc akasztva, vagy netán mindig a szabad lánckerék rész tolódhat ki tengely irányából? :D Inkább ráhagynám.

Anonymus 2011.11.28. 14:37:51

Úgy gondolom ez egy jó megoldás lehet. mint koncepció megállja a helyét, gondoljunk csak bele, a kardáncsukló sem viszi át egy az egyben a szögsebességet, mégis ha a második kardánt 90 fokos szögeltéréssel szereljük, akkor a lüktetés kivédhető. Ily módon elképzelhetőnek tartom olyan rendszer kifejlesztését, amely egy a hátsóval "szembeállított" első váltót is tartalmaz, melyek együtt biztosítják a lüktetésmentességet.

Ismeretlen_92050 2011.11.28. 15:31:11

asdas: igen, mindig a nem terhelt rész tolódik

asdasd 2011.11.29. 11:02:27

Túl bonyolult lesz ez már.
süti beállítások módosítása