Mivel egyre többet mentem országúton a városi rohangálósommal, Krumplival, ezért már egy jó ideje érlelődött bennem, hogy csak venni kéne egy használt országúti gépet... just for fun. Már akkor azon agyaltam, hogy a Debrecen környéki utak minőségéből kiindulva, meg montis vér miatt is, nem is igazán egy outi gépet kéne venni, hanem egy cyclocross-t, amolyan multifunkciós, túrázó-edző gépnek, amivel lemerészkedhetek szarabb minőségű murvás utakra is. Ezt az elhatározást sose követte tett még akkor se, amikor bumm: bejött a gravel őrület, ami pont erre lett kitalálva.... bár bőszen csorgattam a nyálam a gravel gépekre.
Ahogy nézegettem a gravel gépeket, elhatároztam, hogy ha valaha is veszek egy ilyet, akkor az tárcsafékes (kizárólag mechanikus, nem kell tudnod, miért), átütő tengelyes és minimum Shimano 105-tel szerelt, vadonatúj (első kompletten vásárolt bringa) lesz ééééés természetesen baromi olcsón fogok hozzájutni.
Na, ha elnyomtad a feltörekvő kacajod, folytatom is tovább a sztorit: mivel az utóbbi 3-4-5-6-7-8-9 évben se időm se kapacitásom nem volt foglalkozni a szeretett veterán motorommal (MZ Trophy ES 250/2) és a család is állandóan emiatt szívta a vérem, így hirtelen felindulásból fogtam és eladtam, vagyis lett keret a fentebb említett álom megvalósítására. Jeeee... "Kalandra fel!", máris nyakig benne voltam egy vacsiúj bringa vásárlásában.
Először is, a "hobbit csak hobbira költjük" elvet követve, belőttem az árkategóriát 350Eft körülire és elkezdtem kutakodni a szóba jöhető bringák után. Lesújtó volt az eredmény. A tengerentúli márkákat gyorsan kizártam, mivel az árképzésük, elképzelésem szerint, valahogy úgy működhet, hogy fogják a dollárban vett árat, letörlik a dollár jelet és átírják EUR-ra, na és erre még pluszban rájön az ÁFA+VÁM+tökömtudjami, egy szó, mint száz: könnyező szemmel szevasz Cannondale, Specialized, Trek stb...
Nézzük az európai feltörekvő márkákat és a "Kína és környéke" szekciót (ugye a patinás olasz márkák eleve kizárva, mondanem se kell miért): Kellys... na Soot 50, elég ígéretes! Többi márka? Öööööö semmi. Hej WTF? Cube? Ja igen ott a Nuroad... ááá nem olyan jó a felszereltség és drágább is. Na, akkor térjünk vissza az eredeti elképzelésre és nézzük meg a cyclocross kínálatot...upsz Cube Cross Race ígéretes... Lehetne húzni, mint a rétestésztát, de a végére ez a két bringa maradt: a Kellys Soot 50 (2018) és a Cube Cross Race (2018). Hmm... gravel vs cyclocross...
Bevallom kicsit csalódott voltam a gravel szekciót illetően, hiszen megülve az aktuális divathullámot, eléggé túl vannak árazva ezek a bringák, szinte az összes márkáknál. Igaz montis vonalról már megtanultam, hogy ne csodálkozzak azon, ha egy "sima" Deore-ral szerelt gépen milliós árcímke lógicsál, amíg van ember, aki hajlandó ennyiért is megvenni.
Bekértem pár árajánlatot és kiderült, hogy a 2019-es Cross Race akciósan kb. 2018-as áron van. Ami nagyon nem rossz, hiszen az már, az új Shimano 105 R7000-vel van szerelve. Ezek után nem volt kérdés, hogy a nyertes az új Cube 2019-es Cross Race.
Megrendeltem, megjött, boldogság van. Időközben felújítunk a lakásban, tehát kipróbálni még esélyem se volt. Sebaj, ami késik, nem múlik... ja igen, együtt alszunk (nem).