Aki olvasta a Atran Velo Cargo Lite-ról szóló posztot, az tudja, hogy a hozzá vett AVS ("click and fix") rendszerű "kosár" rendelését kicsit elb@sztam, ugyanis nem a megfelelő irányban illeszkedő kosárt rendeltem hozzá. Ez nem lenne nagy probléma, de időközben az is kiderült, hogy bár a kosár iszonyatosan dizájnos, de a kisebb dolgok egyszerűen kiesnek belőle és egy zártabb doboz szerű cucc sokkal használhatóbb lenne bevásárlásnál.
Lehet kapni ugyan egy Carry névre hallgató gyári dobozt, ami AVS rendszerű, viszont nem kompatibilis a Cargo Lite csomagtartóval (az alsó "lábai" beleérnének és túlságosan eltartanák, így nem tudna felcuppani rá):
Már azon gondolkodtam, hogy piacos bringák mintájára gyorskötözővel felaplikálok rá egy fasza kis málnás rekeszt, ezzel tisztelegve azon kisnyugdíjasok előtt, akik járni már nem, de 20 kiló, a kiskertben megtermelt zöldséggel, szinusz hullámban kerékpároznak el a piacra. Hess....
Ami jó egy ilyen AVS rendszerű cuccban, hogy maga az AVS adaptert le lehet kapni az aljáról és át lehet pakolni másra is, vagy ha kicsit "mókolsz" , akkor szinte bármire. Szóval megszületett a koncepció: kell egy láda és némi fúrás faragás után felrakni rá az adaptert.
Némi mérés után és a gazdabolt láda választékát átgusztálva sikerült találni egy méretben megfelelőt: "Összecsukható Ipari Láda Fedéllel 400X300X220" néven futott és szerintem a neve mindent elmond:
Némi méricskélés után, hogy a fékkarnak és a kezemnek is legyen hely, sikerült belőni, hogy hova kerüljön az adapter:
A 4 lyuk kifúrása és a saját csavarjai és hozzá való alátétek felhasználásával simán működött az egész:
...és a végeredmény egy, egy mozdulattal rögzíthető és levehető, összecsukható szállító rekesz:
Miért összecsukható a láda? Egyszerű a válasz: könnyebb tárolni, ha nem kell. Egyébként ez a fajta, "kinyitás" után fixen rögzül és a piros "kar" megnyomása után enged csak el és lehet újra összecsukni... és igen, az is megoldás lett volna, ha szatyorba pakolok és úgy bele a kosárba... na de hát na, akkor most nem lenne poszt!!!