"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Krumpli II /1.rész/

2009. április 08. - korcs75

Krumpli a shitbikeom és mivel a 60-as csepel váz (2 lityi kannásborért vettem), amire épült, nekem kicsit nagy (vágja a tököm, ha megállok), így potom pénzért beszereztem egy régi, noname 52-es vázat. Aztán gondoltam egy nagyot, hogy "ha már egyszer építkezünk", akkor rakjuk rendbe a vázat és Krumplit is minimál pénzből, a lehető legtöbb dolgot önerőből megoldva.

Elérkezett a a jó idő és mivel az após pajti garázsában (ahol ügyködni szoktam) kevés a hely, így végre nekiláttam az "új" váz rendbetételéhez a szabad ég alatt. Első lépésben kromofággal estem neki, ami nagy részét le is szedte a régi festéknek és az alapozónak. Hát igen, akkoriban még odafigyeltek a festésre vagy már a kromofág se a régi (!?), főleg ez az új super kromofág. Azért azt halkan megjegyzem, hogy az ember bőrét egész faszán égeti.

Kromofágozás és átdrótkefézés után:


A lemart részek alatt, bizony itt-ott elővillant a rozsda, amit nem csodálok a váz korából adódóan.

Rozsda a festék alatt:

Mivel csiszológép nuku, ezért egy kis drótkefés átdörzsölés után kézzel kezdtem neki a csiszolásnak, először 120-as, majd 800-as csiszolópapírt használva (ja és persze közben az életemet is megunva). Csiszolás közben láthatóvá váltak, a szemre ép vázon található horpadások.

A kis fekete pöttyök, bizony mind egy-egy horpadás:

Egész jól haladtam és a bringa első részét sikerült is normálisan lecsiszolni pár óra alatt (egy homokfújással kb. 10 perc lett volna és sok-sok ezer forint). Már csak a hátsó rész (tám- és láncvilla) maradt hátra, amivel azért lesz jócskán meló, hiszen az van a legtrutyibb állapotban.

A tám- és láncvillán lesz mit csiszolni:

A már lecsiszolt részeket letisztítottam és foszforsavval lekentem, hogy a további rozsdásodástól megóvjam.

Foszforsavazás:

Jelenleg itt tart a project és természetesen van még vele meló dögivel. De mivel minimálköltségvetés van és kézimunka, nem is vártam mást!;-) 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr574866581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wackor · http://wackorbolg.wordpress.com 2009.04.08. 10:14:43

Fonok! Ha legkozelebb ilyenreadod a fejed,akkor vidd el a vazad a mattfeny.hu -hoz. 1500ert leuveggyongyozik.

Ismeretlen_92050 2009.04.08. 10:20:07

Hát, ha nem Debrecenbe volnék jó is lenne, de így 1500+vonat és máris túllépem a költségvetést:-DDDD
süti beállítások módosítása