Aki már épített track vázon alapuló, egysebességes, városi rohangálós bringát és netalántán a KRESZ követelményeinek is meg akart felelni (első és hátsó féket is rakni rá), akkor tuti szembesült azzal a "problémával", hogy bowdenvezető bizony hiányzik ezeken a vázakon. Mivel éppen egy építős projektben vagyok (erről majd később lesz cikk) és megy az agyalás a bovdenház rögzítésén, gondoltam idetolom a két legismertebb utólag felrakható bowdenvezető típust, hátha valakinek jól jön.
Persze legtöbben, pofon egyszerűen, gyorskötegelővel odahúzzák a bovdenházat a felsőcsőhöz és máris "problem solved". Taps, ováció, jár a nyalóka! Na de mi van azokkal, akik egy kicsit dizájnolni akarnak és a gyorskötegelő nem jöhet szóba. Nekik lehet opció a ragasztható bowdenvezető:
Ezekből azért elég sok van a piacon, főleg műanyag verzió: BBB, XCL stb... Ha viszont nem bízol a ragasztásban, akkor ott van a fém, csavaros verzió, amiből itthon, talán a Dia-Compe által gyártott a legismertebb és az egyik legsukárabb:
Ez utóbbiból, érdekes módon, itthon szinte csak az ezüst verzió kapható, miközben a Dia-Compe a szivárvány minden színében gyártja (könyörgöm hozzanak már be feketét is):
A lényeges különbség a két típus között, az az ár. Amíg a ragasztható verzióból, egy szett ára már 1500-2000Ft körül ki lehet fogni, addig a csavaros Dia Compe darabja 1000Ft körül mozog, nem is beszélve, ha netán Cinelli logósat szeretnél (Cinelli Stopper C-Wing), amiből egy 3 db-os készletet 6000Ft fölött tudsz beszerezni. Igaz, a teljesség kedvéért hozzáteszem, hogy a ragasztható típusból a fém verziók se túl olcsóak.