"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Reccs

2010. október 27. - korcs75

Azt már megszoktam, hogy a régi acél vázak hőingadozásra hajlamosak recsegni a hőtágulás miatt, de Krumpli mostanában olyan roppanásokat hallatott, hogy még a kormányon pihentetett kiskacsóm is beleremegett. "Nem van ez így jól", ahogy szoktuk mondani és tegnap tüzetesebben szemügyre vettem a vázat és bizony az alsócső és a fejcső muffjának illesztésénél nem kicsi rés tátong. Gondolkodtam, hogy meg kéne csináltatni, de úgy döntöttem a decemberi csepel váz beruházást előre hozom egy hónappal, így novemberbe beruházok egy csepel royal vagy torpedo acél vázba, ha még kapható külön a vázszett. Azért baromira sajnálom, mert sok munka benne volt ebben a vázban és megannyi CM-es és BaM-os matrica díszelgett rajta.

1930

Újabb csodára bukkantam, ezúttal a Magyar Elektronikus Könyvtárban, mégpedig Krisz Ferenc: KERÉKPÁROZÁS (A KERÉKPÁROS-KÜLÖNPRÓBA RÉSZLETES FELDOLGOZÁSA) c. 1930-as könyvére. Kedvenc részem ízelítőül:

"Leközöljük egy öreg biciklista aranymondásait, melyeknek igazát könnyű megtapasztalni:

Villamos előtt ne suhanj keresztül, mert a mellette járó autó biztosan elüt. Mindent szabad, csak összeütközni és szilárd tárgyaknak nekimenni nem. Elég a pedállal vad terepen egy, a földből ökölnyire kiálló kőbe akadni, ha az egy jól beágyazott szikladarab csúcsa, ahhoz, hogy mindent összetörjünk. Tiszteld a legtöbb autót, mert nem ismer sem szabályzatot, sem kíméletet. Túrán hegyről lefelé ne rohanj olyan tempóval, mint egy versenyautó, a te géped nincs 70 km-es tempókra építve, a gumid különösen nincs. Nem tudhatod soha, mi törik. Ne vágd a fordulót, különösen akkor, ha átláthatatlan, mert könnyen egy autóbusz hűtőjén köthetsz ki. Túrán az ötkilós hátizsák már kín. Hidd el, hogy egy tízkilós hátizsákot 100 kilométeren át még hintóban is munka háton tartani. A nyereg pedig igazán nem karosszék. A lábletevés nem arra való, hogy az eldőlés ellen védjen, hanem végső esetben a talp surlódását hozzáadjuk a gumi surlódásához. Oly módon, hogy a belső oldalon letett lábbal erősen súroljuk a földet. Általában sokkal biztosabban ülünk a gépen, ha a lábat nem tesszük le, hanem fogjuk a gépet. Ha a gép megfarolt, akkor a hajtást abba kell hagyni; de semmi körülmények között sem szabad fékezni. Fordulóban jobb csak a gépet dönteni befelé, a test maradhat függőlegesen, vagy dűlhet egy kicsit kifelé is, így jobb súlyelhelyezést érhetünk el. Ha így dűlve csúszik meg a gép, akkor nem dűl befelé, hanem állva kijebb csúszik, ez pedig nem okoz bukást."


Favázas 29er

Fából bringavázat építeni nem újdonság. Én magam részéről nem vállalnám be, mert mindig a frász kerülgetne attól, hogy egyszer csak reccsen egyet alattam. A Renovo nem csak bevállalta (na jó tőlük nem nagy kunszt, mert eddig ez keményfából építettek vázakat), de összehoztak egy favázas 29er-t. Bár vannak kétségeim a tartósságát illetően, de el kell ismernem baromi szép. Főleg azért jön be, mert egy kicsit a kedvenc vázamra, a Corratec Superbow-ra hajaz, amiből szintén van 29er. (Na az, egy ilyen fát imitáló fényezéssel nagyon zsivány lenne, hehehe.)

Reggeli sepregetés

Reggel jöttem be bringával melózni "gyökkettővel" (ugyanis az utóbbi időben történt események miatt, kb. minimál szintre (melóba járásra, ügyes bajos dolgok elintézésére) redukálódott le a tekerés és a formám). Tekerek kissé elbambulva és mit látnak szemeim kerékpárúton?! Na mit?! Egy eldurrant sörösüveget. Nem is tudom mi bosszantott jobban, a kiömlött sör (hehehe), vagy az a taplóság, hogy az üvegszilánkokat csesztek legalább lerugdosni a kerékpárútról. Mák, hogy kb. 50m-re volt a cégtől, így a karbantartóktól szereztem egy seprűt és kislattyogtam lesepregetni az üvegszilánkot. Kész Martín de Porres voltam fehérben. A hétre le van tudva a jó cselekedet, a szentté avatásomra ugyan még várni kell, de addig is virágokat az öltözőmbe. (Hozzáteszem, hogy ha ez cég előtti szakaszon történik, akkor a karbantartók simán leseperték volna, de (sajnos) ez a szomszédos cégnél nem szokás).

Matej bazár

Az alábbi alkatrészei eladóak Matejnak:
Teljesen új: (bontásból)
Fox 32 RL FIT lockout 120.000 ft
DT Swiss X 1800 75.000 ft
váltókar Shimano Deore XT SL-M 770 Rapidfire 20.000 ft
első váltó Shimano Deore XT M 771 10.000 ft
hátsó váltó Shimano Deore XT M 772 Shadow 16.000 ft

Haszbált, de kiváló állapotban lévő:
2008-es Magellan Pyxis Team 19” váz FSA orbit kormánycsapival (új) 30.000 huf
Ritchey WCS 25.4-es kormány 5000 ft
Ritchey WCS kormányszarv 2000ft
Ritchey WCS stucni 25.4-es befogóval 8000 ft
fehér BBB anatómiás nyereg 6000 ft
pazzaz nyeregcső 27.2 3000ft
Hayes Stroker Trail 160-as tárcsával (első+hátsó) 30.000 ft
shimano XT M760 hajtómű középcsapival 20.000 ft
shimano Deore hajtómű középcsapival 10.000 ft

érdeklődni:
msn, email: matej84@hotmali.com

tel: 70/7715773
smst ne írjatok!

Posta megoldott, de a ktg-et te állod!

humoros

Haon-t nem nézünk, csak ritkán, mert egyszerűen szar. Bélabá hívta fel a figyelmem erre a videóra, ami a Szemtelenül szabálytalanok a biciklisek debreceni biciklisek címet kapta. Maga  a címben szereplő szemtelenség is vicces, de a legjobb az, ahogy a szabályos közlekedésről szóló videóban a haon-os autó sofőrje frappánsan és persze szabálytalanul bekanyarodik, majd vígan közlekedik a buszsávban 00:57-nél. Mondjuk KRESZ vizsgán a 04:08-as zebrára rákanyarodásért is meghúzták volna, hiszen a gyalogost nem lehet még zavarni se a zebrán való átkelésnél. Hehehehe, bagoly mondja verébnek tipikus példája. (Szemfülesek azt is kiszúrhatják, hogy a szabálytalanul járdán biciklizők közül, volt akit, többször is megszámoltak)

Mindig azt gondolom, hogy a haon nem tud már meglepni a saját hülyeségével, de mindig rámcáfol, hehehehe.

egy kis történelem

Már régen ki akartam  tenni ezt az oldal ajánlót, egyrészt mivel szeretem a történelmet és a kerékpárokat is, másrészt, mióta olvastam Varsa Endrétől a MAGYAR KERÉKPÁROK-at, valahogy más szemmel nézem az itthoni kerékpárgyártást. Az oldal mait ajánlani szeretnék pedig a  Magyar Gyártmányú Veterán Kerékpárok virtuális múzeuma, igaz bizonyos részek megtekintéséhez regisztráció szükséges az oldalon, de szerintem megéri.

stik stik nulla négy

Ez most nem egy bringás poszt lesz, de lesz az is ma ígérem. Szóval Ritty leamortizálta gerincét így mentővel kórházba került 2 napra.  Azt tudtam eddig is, hogy nincs olyan túl jó állapot az egészségügyben, de:

- TB-vel szerződést kötő betegszállító cég 6 óra várakozás után se szállítja haza a mozgásképtelen fekvőbeteget, hanem egy mentőbe kell bezsúfolni, a többi várakozóval együtt, mert értük se jöttek... abszurdisztán, de oké elfogadom.

- Az előzőek tükrében ugyanazon betegszállító cégnél privát rendelt (értsd: készpénzes) szállítást másnap fél nyolcra, úgy hogy megvárják amíg a vizsgálat véget  és haza is szállítják, már simán megy... rávilágít, hogy miért is nem jutott kocsi előző napra.

Javítsatok ki, de úgy tudom, hogy először a TB által finanszírozott, majd utána a privát melókat kellene teljesíteni a szerződött betegszállítóknak. Ebből számomra a tanulság, hogy a pénz az isten és ez nincs így jól, legalábbis nekem nem tetszik.

Ja és ha már betegközpontúságról papolnak... ha nekem köszönnek visszaköszönök, mert így tanította anyukám. Kedves orvos bácsik, ti is csak emberek vagytok, ugyan tanult és tudásotok miatt tisztelhető emberek. Éppen ezért nem kéne bunkó félistent játszani, akik totál leszarják a halandókat (Ez nem szól a kis fiatal ügyeletes szakorvos jelöltnek, aki még láthatóan emlékezett arra, amikor nem volt a neve előtt Dr. rövidítés).

süti beállítások módosítása
Mobil