"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Biztonságos sodronyzár

2008. december 03. - korcs75

Hogyan tegyük sodronyzárral lopásbiztossá bringánkat? Így:

 


 

Kerekek és lépések…

Szerintem nagyon sokan emlékeznek még a Másfélmillió lépés Magyarországon (1979), ...és még egymillió lépés (1986) sorozatokra, amik Rockenbauer Pál nevével örökre összefonódik és gyermekkorom kedvenc sorozata volt. Pár éve a Filmmúzeum újra műsorra tűzte. Hála Istennek vannak néha fellángolások a magyar "királyi "TV és érdekeltségi körében, hogy, ha már igényes műsorokat nem is tudnak gyártani, legalább a régieket leporolják és műsorra tűzzék. Azzal, hogy nyilvánosan elérhetővé tették a MTV videótárában csak leborulni tudok nagyságuk előtt (hozzáteszem előtte úgy kellett levadászni netről a dvd-ket). De, amit igazán ajánlani akarok, az a kevésbé ismert harmadik része ennek a sorozatnak (ha lehet ilyet mondani) a Kerekek és lépések..., ami sajnos még nincs a videótárban és, hogy az alkotókat idézzem:

„A fél országot bemutató első két sorozat – Másfélmillió lépés Magyarországon...és még egymillió lépés (1986) – sikere után elhatároztuk, hogy egy kerékpáros és egy gyalogos útvonal végigjárásával "bezárjuk a kört", visszatérünk a Kéktúra kiinduló pontjára, a Nagy-Milicre. A csapat ugyanaz mint a két korábbi filmsorozatban, de immár, sajnos, Rockenbauer Pál nélkül.” - (1979), (DVD borító)

 

http://users1.ml.mindenkilapja.hu/users/ivym/uploads/Kerekek_es_lepesek2.jpg

 

Integrált kormányszarv

A cím kicsit csal, mert ennél a kütyünél, nem a kormányszarv van beintegrálva valahova vagy valamibe, hanem egy visszapillantó tükör a kormányszarvba. Ez a termék (Topeak Bar'n Mirror) is Topeak és, ahogy megszokhattuk a Topeak cuccoktól, nem csak az ötlet fasza, hanem a kivitelezés is. Ennél a kütyünél is odafigyeltek a használhatóságra, hiszen maga a tükör függőleges és vízszintes irányba is állítható, ha pedig nincs rá szükség visszahajtható a kormányszarvba, ahol egy kis patent megakadályozza a kicsúszást, kirázkódást. Sávváltáskor, kanyarodáskor megkímélhetjük magunkat a hátrafelé tekingetéstől, egyrészt javítva a komfortérzetet, másrészt megúszhatjuk, hogy egy ilyen hátrafordulás után visszafordulva felkenődjünk az előttünk hirtelen befékező seggére. Ára 26-37$ körül mozog...

http://www.topeak.com/mediafiles/products/347/?show=1 http://www.topeak.com/mediafiles/products/346/

Buborék, buborék színejátszó, csodaszép...

Oldalbordám egyik kedvenc kütyüje következzék, amiről nekem persze rögtön az egyik elhíresült Laár rigmus jutott az eszembe, azaz: "Buborék, ó, buborék, színejátszó, csodaszép. Emitt piros, amott kék — az orromból jött ki elébb."Na de ne taknyoljunk tovább, hiszen ez kütyü megérne egy gyártót, mivel sajnos még forgalomban nem kapható. A képék viszont magukért beszélnek, így következzen hát a bringás buborék kipufogó!


http://www.design21sdn.com/attachments/0023/0356/BloomExplained6_550x550_.jpg?1209551205
Videó meg itten:

http://www.design21sdn.com/competitions/11/entries/3147/gallery/18797

 

Zenehallgatás bringázás közben

Ez az a téma, amiben megoszlik a vélemény. Szabad e zenét hallgatni bringázás közben?! Szerintem simán!

Ugye jönnek az ellenvélemények, hogy, ha zenét hallgatsz, akkor nem hallod a forgalom zaját és ez ilyen, meg olyan veszélyes. De könyörgöm(!), ha egy autóban vagy kamionban 1000 decibellel dübörög a zene, vajon a sofőr mennyit hall a forgalomból?! Semennyit! Az nem veszélyes?! Dehogynem! De, hogy miért éppen a bringásokat cseszegetik ezért, hát nem nagyon értem... Jó oké, ha tekerek, nem ordít az mp3 lejátszóm és vígan hallom, ha közelít valaki, esetleg dudál vagy csenget. De az, hogy egy bringás ne hallgasson zenét megfelelő hangerőn... szerintem kib*szott nagy f*szság.

Egyébként hozzáteszem olyan nagy cég, mint a Pearl Izumi külön bringás shortot gyárt integrált mp3 lejátszóval, pedig ők azért már sejthetnek valamit a bringázásról!

Pearl Izumi MicroSensor MP3 Bib Short:
http://www.pearlizumi.com/phpThumb.php?src=http://bringabuzi.blog.hu/media/image/200811/0209_118.jpg&w=400&h=400

Pashley Cycles

"Pashley Cycles is England's longest established cycle manufacturer. Established in 1926 and based in Stratford- upon-Avon our dedicated team design and hand build a unique range of specialist bicycles and tricycles."

by http://www.pashley.co.uk/

Magyarul, most egy baromi régi, angol gyártóról és bringáiról, köztük triciklikről lesz szó. Bevallom igazán a Brooks nyergek kapcsán jutottam el hozzájuk, mivel az egyik nyereg reklámfotóján felkeltette a figyelmem egy váz, ami elég hülyén nézett ki, ahhoz, hogy rögtön beleszeressek. Ez pedig nem más, mint a Pashley TSR váza.

Pashley TSR

http://www.tsr.uk.com/_img/_galleries/24_prev.jpg http://www.tsr.uk.com/_img/_galleries/20_prev.jpg

Térhálós camping! Ez jutott eszembe elsőnek. Aztán, ha már megláttam rákerestem, megtaláltam a saját különálló weblapját is! Na de ne ragadjunk le a TSR-nél, bármennyire is kuriózum, van itt még egyéb nyalánkság is, pl.: Pashley Guv'nor.

Pashley Guv'nor:
http://www.pashley.co.uk/guvnor/images/imgGuvnor24DTT.jpg

A kép kicsit csalóka, ugyanis dupla felsőcsövet csak a nagyobb méretű vázaknál alkalmaznak. A Sturmey-Archer XRD 3 Speed agyváltó, amivel szerelik, se egy szériadarabnak nevezhető cucc és beszarás, de a Sturmey-Archer az első 3 sebességes agyváltóját 1902-ben jegyzi.

A megannyi klasszikus, kézzel készült darab közül, simán el tudom képzelni, hogy a Princess Classic vígan befért már, egy-két, az angol királyi családhoz tartozó hölgy segge alá.

Princess Classic:

http://www.pashley.co.uk/cms/products/main_2.jpeg

A Pashley jellegzetességei közé tartozik a tricikli gyártás, ami komoly munkagépeknek szán a cég és én ezt vígan el is hiszem, hiszen van olyan modelljük, ami 250kg-ig terhelhető. Mégis, "ha tricikli, akkor legyen fagyis" alapon, nálam a Classic No. 33 vitte a prímet!

Classic No. 33:
http://www.pashley.co.uk/cms/products/main_18.jpeg
Persze, mint minden főleg kézzel épített bringánál, itt is meg kell fizetni az árat, amit jól mutat, hogy az itt említett bringák közül a Princess Classic £445-os árával (~140EFt) a legolcsóbb és a TSR30-as a maga £1350-val (~430Eft) a legdrágább.

 

 

Érdekes cikk

Érdekes cikk jelent meg az index hasábjai. A címe: De melyik legyen az új magyar sikersport?

"Több sportágban egyértelmű volt, az eddigi eredményeikkel elégedett magyarok mellé vagy felzárkóztak az átgondolt koncepcióval érkezett eddigi kívülállók, vagy éppen le is hagyták őket. Éppen ezért is merülhet fel, hogy a magyar sportban az eddigi sikerágazatok mellett melyek azok a mostanáig kevéssé favorizált, talán kisebb erőforrásokkal fejleszthető területek, ahol mi okozhatnánk meglepést másoknak."
by index

Hogy jön ez a bringázáshoz? Hát úgy, hogy a cikk foglalkozik a magyar mountainbike és bmx sportágakkal , mint lehetséges sikersportágakkal. A cikknek a bmx-esekről szóló részének első pár soráról, pedig eszembe jutott a velo.hu-ban megjelent Kusztor Péterrel készült, olimpia utáni interjú pár sora:

"... a küzdősport szakvezetők kérdezték, hanyadik lettem, mondtam, hogy hatvanhatodik, amire azt éreztették, hogy "na mit akar ez itt?"..."
by velo.hu (VIII évfolyam 2008/8. szeptember 60-61. oldal)

Hát igen... a küzdősport szakvezetők nem gondoltak abba bele, amibe a cikk írója igen.

 

 


Bontják a kerékpárutat

Hát emberek, erre nem tudok mit mondani:

"Ma egy hete számoltunk be a Derecskét Tépével összekötő kerékpárút átadásáról, amit már nagyon vártak a két településen élők, akik most aggódhatnak, mert a kivitelező elkezdte bontani.

Megdöbbentő hírel keresték meg szerkesztőségünket péntek délelőtt: áll a bál a 47-es főút mellett elkészült két kilométeres kerékpárúton. Az egy hete még négy országgyülési képviselő jelenlétében felavatott 62 milliós beruházás veszélybe került, mert a kivitelező cég dolgozói bontani kezdték.

A helyszínen tartózkodó ügyvezető igazgató indoklásként elmondta, a munkával őket megbízó alvállalkozó nem fizette ki a nekik járó közel 13 millió forintot, így az út még mindig a tulajdonukat képezi, és ha nem kapják meg a pénzüket, fokozatosan el is bontják."

by haon (2008.11.21 11:36)

Eredeti itt:

http://www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/egy-het-utan-bontjak-a-kerekparutat/cn/haon-news-FCUWeb-20081121-1136547247

 


Brooks England since 1866

Ha nyereg, akkor Selle Italia és már csöppen is a nyál... lassan már annyira high-tech lesz, hogy bringázás közben képes lesz megmasszírozni az ember seggét. Jól is van ez így, hiszen ki nem szeretne virítani egy 30Eft-os Selle nyereggel, mondjuk egy Selle Italia Flite Troy Lee Design-nal a segge alatt a vadiúj karbon bringáján?! De(!), ha már lenne pénzem és bringát építenék, csak úgy magamnak, mert megtehetném, akkor olyan nyerget választanék, ami nem "tucatáru"... már, ha értitek mire akarok ezzel célozni... és itt lép a képbe a 1866 óta létező Brooks England. Hagyományos (főleg kézi) eljárással készült nyergek, kiváló alapanyagok és persze borsos ár! Mondjuk nehéz elképzelni, hogy Absalon segge alól egy MTB-hoz ajánlott Brooks Team Professional Titanium kandikálna ki:

Team Professional Titanium "mindössze" 230€-ért:

http://www.brooksengland.com/shop/resampleimg.ashx?imgurl=~/images/shop/shop_saddles/Classic_Saddles___Road___Mtb/TEAM_PRO_TITANIUM/colors/Team_professional_Titanium_Black.jpg&Height=400&format=jpeg&bkColor=FFFFFF

Viszont egy custom gépen vígan el tudnék képzelni egy Brooks B135-öst:

Brroks B135 ("csak" 110€):

http://www.brooksengland.com/shop/resampleimg.ashx?imgurl=~/images/shop/shop_saddles/Classic_Saddles___Heavy_Duty/B135/colors/B135_Honey1.jpg&Height=400&format=jpeg&bkColor=FFFFFF

Mindig is szerettem a retro életérzést, bár ezek a nyergek baromira nem olcsók, de, ha valaki tényleg kuriózumot szeretne és szeretné a bringája árát megduplázni egy nyereggel, annak itt a nagyszerű lehetőség (wehehehe).

Csúcsmodel Brooks Swallow Limited Edition potom 590€-ért(!!!):

http://www.brooksengland.com/shop/resampleimg.ashx?imgurl=~/images/shop/shop_saddles/Collection_Saddles/swallow_ltd_ed_2007.jpg&Height=400&format=jpeg&bkColor=FFFFFF

Egyébként érdemes a végignézi a Factory Tour képeit a cég honalpján, mert sok mindent elárul. Íme néhány ízelítő:


STRiDA 5.0

Logisztikai szoftver gondoltam első ránézésre... ilyen névvel ugyanis, valami ilyesmit képzelek el, nem pedig bringát. Az 5.0 se szokványos jelölés, de hát, ha már ez az 5.0, akkor gondolom volt 1.0, 1.1, 1.2 ...  2.0... , ami lehet jó, mert utalhat arra, hogy ez már egy kiforrott konstrukció, vagy ellenkezőleg azt, hogy eddig még X lépésben se sikerült normális gépet összehozni. Egy szó mint száz megizzadhattak a fiúk mire eddig eljutottak! Ami tény: ez egy igazi összecsukható városi izé 10kg "pille" súllyal, szíj meghajtással és hát a valamit valamiért alapon kizárólag csak 100kg alatti embereknek, 895$-os horror áron (Könyörgöm ezért már biciklit kapok). Szopás az egészben a kormány, ami olyan keskeny, hogy már fáj és alacsony sebességnél istentelenül instabil. Nézzétek a reklám videón bénázó, jobbról második emberkét, amikor egyvonalban mennek. Előttem van a kép, hogy egy kicsit nagyobb bukkanónál hogyan csavarodik ki szerencsétlen embernek a kezéből a kormány. Na meg ez a bemutató klip.... hát esküszöm vártam Klapka fejét felbukanni egy kartonpapírra felfirkantott Vámházkörút 9-es táblával. Mindenestre, hogy stílusos legyek: - 895$?  -Waaaaaaaaa!

STRiDA 5.0 rózsaszínben, kőgazdag hippiknek:

http://www.jvbike.com/images/Strida/pink.jpg

STRiDA 5.0 SE a manapság divatos klasszikus színöszeállításban:

http://www.jvbike.com/images/Strida/cream.jpg

A csúcsmodell STRiDA 5.0 MAS Special:

http://www.jvbike.com/images/Strida/mas-black.jpg

Reklám videó csak erős idegzetűeknek:

süti beállítások módosítása
Mobil