"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Bringakölcsönző fesztiválon.

2008. július 29. - korcs75
Bringakölcsönző fesztiválon?! Minek? Jaaaaa..., hogy esetleg a fesztiválon résztvevők kirándulhassanak a környéken, vagy netalán elugorjanak valami közelebbi létfenntartóegységbe (kocsma, abc), esetleg a fesztivál területén tudjanak közlekedni, ha a fesztivál helyszínének a mérete elér egy bizonyos nagyságot?! Nos esetünkben az első két dologról lehetett szó a Campus fesztivál "multicég" bringakölcsönzőjének létrehozásának az oka. Az ötlet nem is lenne olyan rossz, de a megvalósítás... Én, kérem szépen körbejártam a lekerített 'binyiglikölcsönzőt', hogy megérdeklődjem, hogy ugyan már mennyiért, meg milyen időintervallumra lehet kikölcsönözni egy drótszamarat, de be se jutottam. Miért? Mert a bringakölcsönzőnek nem volt bejárata. A kerítésnél álldogálva a szemem ugyan észrevett egy kirakott műanyag széket, egy hátizsákot, ahol elvileg... vagyis szerintem... a kölcsönzésben kompetens személynek kellett volna ülnie, de ezzel szemben sehol senki. Se ember, se valamilyen információs tábla, hogy jobbra a második sátorban keresd Janit, mert ő intézi a dolgokat és nála van a pumpa is. Semmi! Nem kevésszer mentem el a kölcsönző mellett, mivel a legolcsóbb sörforráshoz (230Ft/dobozossör) vezető út pont ott ment mellette, de egyszer se láttam ott senkit, sőt onnan kikölcsönzött biciklivel se láttam egy kósza lelket se (a bringák ugyanis könnyen felismerhetőek lettek volna a rájuk ragasztott magenta a színű matricáktól). Akkor meg minek volt az egész?! Trendi a fene nagy környezettudatossággal, az alternatív közlekedésmódokkal, az energiatakarékossággal dobálóznia egy multinak? Most már mondhatják, hogy lám-lám mi igenis mindent megteszünk, hogy a fiatalságot öntudatos környezetkímélésre, mozgásra bírjuk?! Háááá' nem értem vazze... és hol a picsába volt Jani?!

Bringázz munkába

Először is sikerült túlélni a Campus Fesztivált, úgyhogy ismét bele vethetem magam a felkészülésbe a Bükk Maratonra. Másodszor és amiről a szót akartam ejteni, az a Bringázz munkába kezdeményezés. Igaz már nem túl aktuális, hiszen ez a kezdeményezés és egyben nyereményjáték már lezárult (a játék időtartama: 2008.04.22.-2008.05.31. volt). Bár a nyeremények nem egetverően nagyok voltak és a kezdeményezés se volt agyonreklámozva, mégis megmozgatott pár embert.

"Több, mint 6000-en pattantak kerékpárra a közlekedési tárca szemléletformáló, kerékpáros kampányának keretében"

A lényege az egésznek az volt, hogy a kampány ideje alatt, legalább 10-szer kerékpárral menjen a regisztrált felhasználó a munkahelyére, így csökkentve a káros anyag kibocsátást. Persze semmilyen ellenőrzés nem volt, így mindenkinek a saját becsületességére volt bízva, hogy mikor, melyik nap mellé rak egy x-et igazolva az aznapi teljesítést. Elárulhatom, hogy nem volt túl nehéz feladat teljesíteni az adott kvótát, mivel elég sűrűn bringával járok be melózni.

Az egész post apropója viszont az, hogy leszóltak ma a titkárságról, hogy levelem érkezett. Lementem és a munkahelyem címére, de a nevemre címezve jött a kis boríték a Bringázz munkába szervezőitől, benne egy aranyos kis oklevél (a nevemre kiállítva), egy fejkendő és egy tépőzáras, fényvisszaverő szalag. Nem is számítottam rá, hogy kapok valamit, bár ha jól emlékszem szó volt valami tuti "nyereményről" az első x db. regisztrálónak. Mindenestre kedves figyelmesség. Csak így tovább és mégtöbb ilyen kezdeményezést, hátha másokat is sikerül megmozgatni, nem csak az elvakult bringásokat, még ha csak a nyeremény miatt is....

Bükk Maraton

Idén augusztus 3-án rendezik meg a VIII. Bükk Hegyikerékpár Maratont az egri Berva-völgyben. A tavalyihoz hasonlóan idén is a Top Maraton keretein belül rendezik meg ezt a verseny, ahol 3 távon teheti próbára magát minden vállalkozó kedvű bringás. Az összes hegyikerékpár maraton közül ezt ajánlanám leginkább kezdőknek, mivel a rövid táv átlag technikai tudással is könnyen teljesíthető. Persze ez nem jelenti azt, hogy erőnlét nem kell hozzá!;-)

Rövid táv: 44 km, szintkülönbség 700m
Közép táv: 55 km, szintkülönbség 1300m
Hosszú táv (csak férfiaknak): 100 km, szintkülönbség 2500m

A pálya nyomvonala, úgy néz ki, nem változott a tavalyi óta, mivel a honlapon a tavalyi pálya- és szinttérkép szerepel:

Nyomvonal térképe (képre kattintva tudod nagyítani): 

Bükk maraton nyomvonal

Szinttérkép (képre kattintva tudod nagyítani): 

Bükk maraton szintrajz

A versenyről egyéb infókat pedig ide kattintva szerezhetsz!

 

 

Schwinn vs. Schwinn-Csepel

Nem fikázni akarom a magyar bicikli gyártást , csak egyszerűen nem igazán értem meg. Példaértékű ugyan a Magellan és Gepida előretörése XC kategóriában, ami kár tagadni, az egyik legdinamikusabban fejlődő és legnépszerűbb kerékpárverseny ág Magyarországon. A Magellan ebben a kategóriában a Magellan Pyxis Team-mel, míg a Gepida a Gepida Asgard Team-mel képviseli magát. Aki kicsit is járatos montis körökben, az tudja, hogy Pyxis Team az egyik legjobb ár-érték arányú, komplett XC versenygép a piacon a maga 600EFt alatti árával, Shimano XTR-rel szerelve. A Gepida ugyanezt tudja carbon vázzal megspékelve cirka 50EFt-ért drágábban. Csak így tovább!

Magellan Pyxis Team:

Gepida Asgard Team:

Na de nézzük a Schwinn-Csepel csúcs gépét: Schwinn-Csepel Adrenalin XT... 250Eft-os árával, full XT cuccaival meggondolandó lenne, ha nem nézném magát az egész montit, ugyanis a vázból kitűnik, hogy ez bizony egy hobbi monti. Lehet nekem van csak olyan elképzelésem, hogy azért minden bizonyos nagyság feletti bringagyártó cég, még ha csak mutiba is, de rendelkezzen már egy valamire való XC és országúti géppel.

Schwinn-Csepel Adrenalin XT:

Az nemzetközileg kicsit jobb a helyzet Schwinn-ék háza táján ha valaki XC gépet szeretne. A csúcs merevfarú Schwinn Moab Disc már sokkal inkább alkalmasabb versenyzésre, mondjuk a SRAM váltó - Shimano hajtás keverése nem mindig szerencsés, de azért lássuk be az Adrenalin-nál használhatóbb.

Schwinn Moad Disc:

De nézzük az országútiak terén mi a helyzet Schwinn-éknél... itthon megint lehangoló a helyzet, hiszen a csúcs gép a Schwinn-Csepel Tour a maga cirka 65EFt-os árával, olcsónak ugyan olcsó, de versenygépnek nem igazán nevezhető.

Schwinn-Csepel Tour:

A nemzetközi porondon már mása leányzó fekvése. Egy full carbon, SRAM Force-szal szerelt igazi versenygépet találunk az outi gépek csúcsán, a Schwinn Peloton LTD-t!

Schwinn Peloton LTD:

Különben igazán azt se értem, hogy a Schwinn-Csepel kínálatában lévő egyetlen, a mostanában nagyon felkapott cruiser kategóriába tartozó kerékpárja mellett, miért nem lehet forgalmazni a Schwinn teljes cruiser palettáját.

1 db. Schwinn-Csepel Cruiser itthon:

Egy a sok közül nemzetközi porondon, Schwinn SS Sport:

Jó-jó, nem látok bele az anyagi és gyártási háttérbe... abba se nagyon, hogy Schwinn és a Schwinn-Csepel milyen kapcsolatban áll (bár a Schwinn név átvétele feltételezi, hogy elég szoros). Meg tudom: két cég... az egyik magyar, a másik meg nemzetközi (főleg USA). Leszólni se akarom a magyar oldalt, mert vannak jó, alap gépeik. De, ha már van kapcsolat, akkor forgalmazás terén, a nagyobb testvér olyan gépeit, aminek nincs magyar megfelelője, miért nem lehet piacra dobni itthon?! Elvégre is Schwinn mindkettő... legalábbis a név és a logo ezt mutatja!

Cube

Hát igen... a szívem csücske a Cube! Igazi német márka... bár mint tudjuk minden váz lassan a távol keletről érkezik, de azért nem mindegy, hogy milyen alkatrészeket pakolnak rá és hogyan! Ebben más a Cube... igazi német márka a maga precizitásával és egységességével.Nem adnak ki szart a kezük közül. Az első Cube, amivel volt szerencsém találkozni egy AIM volt, ami az árához képest nagyon precízen egyben volt és ráadásnak baromi jól is nézett ki. Megcsodáltuk és jött a sokk... ez a Cube legalapabb merevfarkú montija... 'Úristen, milyen lehet akkor a csúcs?!'- futott át, akkor az agyamon és nem sokáig kellett várnom, hogy megtudjam... ez bizony a Cube Sting Team össztelós gép (halkan megjegyzem, hogy külön istenkirály, hogy XTR és SRAM X-0 -ás felszereltséggel is kapható).

Cube Sting Team:

Bevallom csúcs gépek közül ez a kedvencem és, hogy külön létezik fekete változat is... hát minden rock-metal zenei vonalon mozgó montisnak megdobogtatja a szívét szerintem ez a tény.

Cube Sting feketében (the king of darkness):

 

Ez a zene meg kötelező alá:

 

A Stingnél elidőzve, azért külön meg kell említeni a Cube showbikejai közül a a Sting Seamaster-t... amivel már az ember kétszer is meggondolná, hogy kimenjen e terepre. Én speciel kiraknám a falra és naponta rácsorgatnám a nyálam a gyönyörtől.

Sting Seamaster:

Azért, hogy egy kicsit eltávolodjak az XC-s vonaltól és a másik kedvenc bringafajtámat az utcai cirkálókat is sztároljam kicsit, a Cube kínálatából nekem a legjobban az Shimano Alfine-nal (az agyváltók a gyengéim) szerelt Cube Hooper jött be, a maga egyszerű szépségével. 

Cube Hooper:

Aki viszont igazán szaggatni szeretne városban vagy városon kívül és hozzám hasonlóan nem bírja a hajlított kormányt, annak egyértelműen a Cube SL Road Race-t ajánlanám (nem csak azért mert fekete:-D).

Cube SL Road:

Szerintem ezek után már érti mindenki, hogy miért is az egyik kedvencem a Cube!

 

 

Hogyan tekerj hegyre!

Hogyan tekerjünk hegyre fel? Amint az alábbiakból is kitűnik sokfajta technika létezik, de vannak alap dolgok, amiket nem árt tudni. Ebben segít a BringaTV-ről vett két videó:

Edzés - Hegyre fel 1.

Edzés - Hegyre fel 2.

 

Dirt BMX pálya Debrecenben

"Tiéd a pálya A Szertelen Egyesület, a Magyar Kedvezményhálózat és a Velvart Bt. Közös kezdeményezése...

Debrecenben, a Faraktár utcai katolikus templom mögötti sportpályán jelenleg is folyamatban van egy Dirt BMX pálya kialakítása. A BMX pályáknak ez az „ugratós” változata, dombok és lejtők adják ki a pályaszerkezetet. Debrecenben 25-30 fiatal űzi komolyabban, vagy gyakorolja ezt a sportot, ami félig az extrém kategóriába sorolható. Az érdeklődők, barátok száma ennél jóval több...
"

by fokk.hu

Részletes infó és a pálya megnyitásával kapcsolatos részletek, programok: www.fokk.hu-n!

Duna Maraton

Indulás szombaton 10.00-kor Debrecenből, érkezés 14.30 körül Visegrádra. Szállás elfoglalás egy kis kavar után, majd irány a rajthelyszín. Sorbanállás, majdnem egy órán át, mivel összesen 2 lány volt beállítva a rajtszámok kiadásához (kicsit szentségeltem, amikor egy gyerek beállt elénk, hogy ő most akar nevezni). A csomag szegényes, de sebaj, a lényeg a pályán van, ha az jól ki van jelölve (...és jól ki volt) már nem érheti szó a ház elejét. Vasárnap reggel kelés, szöszmötölés irány a rajthely. Itt jött az első igazán jó hír: nem egybe rajtol mind az 1600 induló, hanem távonkénti rajt lesz. Persze megint a végére álltunk be a rövidtáv mezőnyének, amivel már két dolgot borítékolhattam is magamnak: 1.: be fogok ragadni a töltésnél, mivel ott sokan leszállnak, mivel nem tudják lendületből megoldani így inkább feltolják a bringát. 2.: párszor meg fognak fogni az egy kupacban tekerő, vidáman trécselő hobbibringások, akik mellett majd úgy kell elkönyörögnöm magam, hogy ugyan engedjenek már el. Mindkettő bejött. Sebaj... Az első 9km felfelé egész jó tempóban telt igazán semmi említésre méltó nem történt, az előzőleg már emlegetett, ugyan engedjetek már el szitukat leszámítva. Az itatókat simán ki szoktam hagyni, mivel, annyi létyó és kaja nekem vígan elég, amit magammal viszek. Az első durvább lefelén egy rizikós előzés után egy kijárt nyomvonal megvezette az első kerekem és hatalmas bukás lett a vége. Csúsztam kb 3-4m-t az oldalamon, bringával együtt, majd egy fába érkeztem fejjel. 'Nem kicsit' koppant a bukóm. Adrenalin egekbe, pattanok fel, minden egészben , bringa az első látásra oké, fejem a helyén, vér csak a horzsolásokból szivárog. Uhhh... érdemes volt beruházni egy jobb bukóra! Köszönet az Uvexnek, hogy tényleg jó a bukója (Uvex XP 100), életet mentett!

Az életmenő Uvex XP 100:


Vissza a bringára tekerés tovább lefelé... első kanyar fékeznék... upsz, hol a hátsó fékem fékkarja(???!!!)... bassza meg letört az esésénél... éppen, hogy be tudtam venni a kanyart hátsó fék hiányában. Innentől kezdve a célom a túlélés volt. Életemben nem koncentráltam ennyire a pályára és a többi bringásra mint most. Iszonyat nagy követési távolságot tartottam, ahol lehetett. Nem mentem bele semmi rizikósabb dologba a célom a táv teljesítése volt. A pálya iszonyatosan jó és technikás így nagyon megéreztem a hátsó fék hiányát, sokat ki is vett belőlem. Volt, hogy feltorlódtunk 6-an egy srác mögé egy durvább, sziklás lefelénél. Persze szegényt rögtön elkezdték osztani:

- Menjél már gyorsabban, bazd meg!
- Ki a fasz van elől?
- Bazd meg, szálljál le és toljad, ha nem tudsz menni, de ne tötymörögj!

Nem sokáig bírta, leszállt és elengedett minket. Aztán a hatos csoportból ketten elmentünk egy sráccal, aki sokáig mögöttem jött, egészen addig, amíg el nem értünk egy kisebb tömörülést egy csapatósabb lejtmenetnél. Ekkor a srác odaszólt nekem:

- Hajtsál most megelőzzük őket - erre én bevágtam az adut:

- Én nem vállalom be, mert nincs hátsófékem... - a srác nem kicsit lepődött meg és csak annyit mondott: 

- Jaaaaaaaaa.....

Az utolsó résznél a rámpa, mint látványelem igazán ott van, de nem sok technikai tudást igényel... bár mai napig nem értem, hogy sokan, miért nem vállalják be, hiszen a pályán nem egy helyen volt ennél jóval durvább lefeléket is megcsinálnak. A toronynál sikerült megint későn szólni, hogy vigyázz fékezz, mert éles kanyar. Erre csak visszaordítottam, hogy nem tudok fékezni, mivel nincs hátsófékem. Ki is sodródtam rendesen, de az össztelósnak hála átromboltam egy-két cölöpön, picit rövidítve a pályát és majdnem hatalmasat taknyázva. Anita, aki ott fotózott meg is jegyezte, hogy 'jó vagány vagy', akkor még nem tudta, hogy tényleg nem tudok normálisan fékezni és nem csak vagánykodok, hanem ez volt a pánikreakcióm.

Rombolok le a cölöpről:


Ezeket túlélve már csak nagytányérra raktam és röppentem is a cél felé, ahogy a lábam bírta! Ekkor sikerült megfognom azt a specis srácot, aki tavaly a Mátra Maratonon vert meg az utolsó 500 méteren. Hát neki se igen jöhetett össze a felkészülése, ha ennyire a végén volt;-) 

Bár az idő eredményem és a helyezésem a várakozásom lényegesen alulmúlta, de a történtek fényében mégis elégedett vagyok és nem utolsósorban iszonyatosan élveztem az egészet. Nem véletlenül ez a kedvenc pályám a Top Maraton sorozatban. A célba beérkezve örültem, hogy vége, de azért széles vigyor ott ült az arcomon. A kaja nekem nem jött be így sörrel kárpótoltam magam, ahogy egy jó alkeszhez illik és debrecenieket is meginvitáltam egy sörre, jó lokálpatrióta révén.

Köszönettel tartozom a sok lelkes szurkolónak, akik a szurkolásukkal előcsalogattak belőlem egy kis pluszt a végére, ami kellett a specis srác megelőzéséhez! Jövőre találkozunk ismét Visegrádon, mert ezt nem lehet kihagyni!

 

Ami viszont bosszantó, hogy a korsó sör 450Ft volt!

Kapjabeamocskosnyerészkedővállalkozóakiapiátárulta! 

süti beállítások módosítása
Mobil